onsdag 18 april 2012

Howdy hoo!


Solen skiner på en nästan molnfri blå himmel. Mitt ute i ingenstans på en krokig motorväg på Australiens östkust rullar en smutsig, grå, bättre begagnad (högst troligen redan utlevad…) Ford fram. I den sitter jag i baksätet med en svanslös ödla som trängs med datorn i min famn, två stora hundar under armen, en barfota australiensk äventyrare bakom ratten och Victor i sätet bredvid. Vilket äventyr vi är ute på alltså… Ganska kul då man i morse kröp ut ur vårt tält, gnuggade sömnen ur ögonen och inser att man står mitt på en gräsmatta som igår såg ut att vara den perfekta tältplatsen men som idag tydligen fungerade som parkering för stadens ”nursing school”. Några tanter kom nyfiket fram och småpratade lite varifrån vi var och om vår resa medan vi snabbt packade ihop tältet för att möta upp australienaren som hade sovit i bilen igen och fortsätta vår resa norrut. Antar att det är det här som kallas äkta backpackerliv . Har inte riktigt bestämt mig än om jag ska skratta eller gråta åt detta helgalna äventyr men eftersom man är en äkta optimist antar jag att det blir att skratta. J
Nu har vi en 10-timmars körning framför oss kvar fram till Airlie Beach där vi ska spendera några dagar. På söndag drar vi ut på en tre-dagars-segling i Whitsunday som ligger mitt i Stora Barriärrevet. De tre dagarna ska det livsnjutas som aldrig förr! Sola på däck, snorkla och titta på fantastiska koraller och coola fiskar, barbeque under stjärnorna, hänga med sköna människor och helt enkelt bara njuta av nuet. För det är trots allt det som livet handlar om, right?
Later alligator! //Indiana Jenz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar