onsdag 21 mars 2012

Sorry Grandma, Japanese pancakes och en liten fjuttig pingvingstjärt!


Hej hej bloggen, eller hur är det man säger när man gör ett nytt inlägg? Jaja whatever!

Nu är iaf pulsen på noll, middagsbuffén är uppäten, Jennifers bakfylla är över, min grisnacke har läkt, jag ligger i sängen uppkopplad på ”husets” wifi och har tid över för lite bloggande. Nu känns det verkligen att man har intagit "Travelmode". De senaste dagarna har vi nämligen inlett vår couchsurfingkarriär på ett sätt som vi inte ens i närheten hade kunnat föreställa oss.

Allt började med att vi i fredags åkte till förorten Frankston för att hänga med några locals som vi träffat tidigare. Där bjöds det på en bar helt i min stil. De som varit i frankrike och hängt på Le surfing förstår mig väl. En bar där det spelas soft livemusik, alla dudes är surferstyle och tjejerna är allt annat än från polen.  Första soffan jag fick sova på egen dubbelsäng tillsammans med en katt som för övrigt skrämde skiten ur mig när han väckte mig mitt i natten genom att hoppa på mig. Nu när man är i Australien kunde det ju varit vad fan som helst.
Dagen efter hade vi bokat möte med en annan kille, Yaron, som hade erbjudit oss boende under lördagnatten. Den slutade dock inte jättelugnt på en stillsam soffa. Efter att hans familj bjudit oss på middag  och världens godaste kakor tog Yaron med oss ut på lite party i en "annan del av Melbourne". Vi hamnade först på ett livebandställe där en random sångare hade t-shirt med texten, Svensk Jävla Svärta. Mmm mycket random=) efteråt snubblade vi förbi en annan mycket suspekt bar som spelade britney spears där barbies sprang runt på stället. Haha man slutar då aldrig förvånas över hur folk festar dessa tider. Hela den här störtsköna kvällen avslutades på bästa sätt på Sorry grandma. Åker ni till Melbourne och festar i Fitzroy så åk dit!! Klubben hade allt. Givetvis slutade kvällen sent, typ halv fem, missade sista spårvagnen och fick splitta taxin. Det gjorde absolut inget då 2 nybäddade sängar väntade på oss @ Yarons.
Yarons familj kunde dock bara hosta oss en natt eftersom de började väldigt tidigt på måndagmorgon allihopa. Men vi fick istället flyta över till Yarons polare Josh som hade hängt på kvällen innan. Han hade, inte helt oväntat, ett extra rum hos sina föräldrar som vi kunde få sova i. 
Huset där vi skulle bo visade sig vara ett hus i Orange County-stil med poolgarden, glasgolv och äckligt flott inredning. Det första mamman i huset säger när vi kommer är nog vad varje backpacker vill höra: O va kul, det finns hur mycket mat som helst i kylen, toast, cereals, yougurt so just help yourself! Nice xD
Här har vi bott nu sedan i söndags och bara andats life is good! Under dagarna då Yaron och Josh har varit lediga har de visat oss hela Melbourne inklusive parker, lokala barer, chinatown, federation square etc etc. Som jag skrev tidigare, kameran har gått varm och vi får se precis sånt vi vill se då vi hänger med locals. Särskilt när dom inte vill annat än att visa oss alla sköna ställen. Ikväll t.ex. var vi på ett vegetariskt mathak där vi fick helt magisk mat, sedan fick man betala var efter det smakade. Japanese pancakes knullade i mun vill jag lova.
Jag skrev att vi skulle fara och kolla på pingviner, men det ända vi fick se utöver en ful banjoshark och en vacker sunset var en fjuttig liten pingvinröv emellan två stenblock, så dit får vi återvända då vi har lite mer pingvintur. Tur har vi haft så det räcker hittills =)

Nu ska vi nog laga lite svenska kanelbullar till Familjen Fooks! 
Later alligator// Victor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar