onsdag 14 mars 2012

Festivalnacke och en trasig tand


Idag är det onsdag 14 mars 2012..

..men i lördags när vi hade sovit in några timmar på yetlaget tog vi en liten sightseeingrunda i St kilda. Andades in att vardagen kommer ändras rätt kraftigt det närmaste. Det bjöds på exklusiv vinprovning på stranden och vi lyxade till det med riktigt nice frulle på ett strandfik. Lördagskvällen blev fortsatt chill med mycket peptalk inför Future-festivalen som var i söndags.
Lördagens moment var ju ändå när jag var ute på en liten löprunda längs stranden då en gubbe ropar till mig ”eyy it´s frickin Saturday maan” haha har jag hamnat rätt eller fel?

Future Music Festival!
Shit pommes frites vilket ös! Söndagen var en partydag ala valborg i Lund fast istället med festival på aussiemaner. Dagen startade 08.00 med billigt vin och dunkande housemusik på innergården, när den slutade fick vi ta reda på från bilderna i kameran. Hela dan stod vi o hoppade till gubbar som bl.a. Knife party, Flux pavillion, Gym class heroes, Paul van dyk, Fatboy slim och sist men inte minst Swedish House Mafia. Jag hade goosebumbs i 1,5 timme. Riktigt fett må jag säga och nu fattar jag varför de kallade festivalen Future Music. Det var dock ingen felfri dag, smörja in nacken var ju inte det första jag tänkte på. Grisnacke Check ;) men det tillhör, sedan hade tjejerna införskaffat facepaint och jag hittade givetvis den gula och skulle spexa till mustachen. Mindre bra idé då jag sen insåg att den där färgen inte går bort ur skägget hur hårt jag än skrubbar. Batteriet i trimmern hade ju också laddat ur så under måndagen var VP läcker.

Nu har vi bott på hostel i 2 dar, X-base. Riktigt fräscht och mycket soft folk. Det har varit ish 30 grader alla dar än så länge så visst är vi lite rödmosiga efter beachen, Jennifer är dock redan svart efter sin fuskvecka i Egypten =). Många timmar tillbringas i härliga parker med gott vin och bra musik från Jenzas monsterspeaker. Under gårdagens parkhäng skulle jag vara lite snäll och laga Saras halsband, klantarsle som jag är biter jag sönder en liten bit av tanden. Fråga inte hur jag valde att försöka laga det!!

Ikväll är det free BBQ och Imon blir det Melbourne City, pingvinsafari så kameran skall upp i Japanläge!  
I slutet av veckan och till helgen blir det häng med snubbar vi träffat på CS. Sen blir det förhoppningsvis att ta mitt första surfsession med en Andrew  på lördag eller söndag. 

ps. Jennifer saknar spelet Mulle Meck bygger båtar!
Later //Vepz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar